Odwiedziły nas dzieci z przedszkola „Krecik Szybownik”

Opublikowano: 2025-04-30 12:17, Numer artykułu: 97667 , Autor: M.Maćkiewicz

W dniu 15.04 nasza szkoła miała przyjemność gościć grupę dzieci z Przedszkola „Krecik Szybownik”. Wizyta miała charakter integracyjno-edukacyjny i została zorganizowana w ramach współpracy środowisk lokalnych.
Program rozpoczął się od oprowadzenia dzieci po budynku szkoły. Przedszkolaki miały okazję zobaczyć klasy lekcyjne, bibliotekę  oraz inne pomieszczenia, poznając przy tym codzienne życie uczniów szkoły podstawowej
Kolejnym punktem wizyty było przedstawienie - teatrzyk freblowski z wykorzystaniem Darów Froebla, przygotowane przez uczniów klasy 3e pod opieką Pani Elwiry Kubiak. Mali goście z dużym zainteresowaniem śledzili występ i aktywnie reagowali na sceniczne wydarzenia.
Po części artystycznej przedszkolaki wzięły udział w warsztatach plastycznych, podczas których samodzielnie dekorowały wielkanocne jajka, wykorzystując różnorodne materiały plastyczne, tzw. „Dary Froebla”, które na co dzień towarzyszą uczniom 3e w ich przygodzie edukacyjnej. Zajęcia pozwoliły rozwijać kreatywność oraz zdolności manualne uczestników.
Następnie odbył się krótki pokaz chemiczny, przygotowany przez uczennice koła chemicznego, pod opieką Pani Marii Szamraj. Wzbudził on duże zainteresowanie wśród dzieci. Uczestnicy nie tylko obserwowali ciekawe doświadczenia, ale także mieli możliwość własnoręcznego wykonania popularnego „slime’a”, co stanowiło atrakcyjne połączenie nauki z zabawą.
Na zakończenie wizyty grupa udała się na krótką lekcję biologii, przeprowadzoną przez Panią Dyrektor Marzenę Mirowską. Dzieci poznały podstawowe informacje o budowie ciała człowieka, korzystając z profesjonalnego fantomu edukacyjnego. Spotkanie to było okazją do wzbudzenia w najmłodszych pierwszych zainteresowań naukami przyrodniczymi.
Serdecznie dziękujemy Przedszkolu „Krecik Szybownik” za wizytę i wspólnie spędzony czas. Mamy nadzieję, że udział w przygotowanych zajęciach dostarczył dzieciom wielu pozytywnych wrażeń oraz przyczynił się do budowania pozytywnego obrazu szkoły w świadomości przyszłych uczniów.